Aviator oferuje kompleksowe usługi w zakresie stałego utrzymania stanu technicznego statków powietrznych na wymaganym poziomie, w zakresie:
a) obsługi wstępnej
b) obsługi przedlotowej
c) obsługi startowej
d) obsługi polotowej
Obsługa wstępna
Obsługa wstępna jest podstawowym rodzajem obsługi przygotowującej statek powietrzny do lotów. Obsługa wstępna obejmuje:
- przegląd statku powietrznego zgodnie z JZOT oraz wytycznymi wynikającymi z postawionego zadania na loty
- przegląd dodatkowego wyposażenia podwieszanego
- usunięcie wszystkich niesprawności i usterek
- trening personelu latającego i technicznego
- sprawdzenie stanu technicznego statków powietrznych i ich gotowości do lotów przez personel SIL od technika klucza wzwyż
- przegląd i naprawę niezbędnych środków obsługi
- wypełnienie dokumentacji pokładowej. .
Obsługa przedlotowa
Obsługę przedlotową wykonuje się bezpośrednio przed lotem w sposób określony lda każdego samolotu, zgodnie z planowaną specyfiką lotów. Obsługa taka obejmuje:
- przegląd statku powietrznego zgodnie ze specyfikacją samolotu oraz zadaniem postawionym na loty
- sprawdzenie zgodności przygotowanie statku powietrznego z wymogami planowanego lotu
- wprowadzenie danych wyjściowych (programów) do systemów nawigacyjnych, itp
- podwieszenie (zamontowanie) na statku powietrznym wyposażenia dodatkowego
- sprawdzenie gotowości statków powietrznych do lotów zgodnie z postawionym zadaniem
- wypełnienie dokumentacji pokładowej.
Obsługa startowa
Przed każdym startem samolotu, należy wykonać obsługę startową które w zależności od okoliczności mogą obejmować:
- przegląd statku powietrznego zgodnie z wymogami JZOT oraz planowanego lotu
- usunięcie niesprawności wykrytych w poprzednim locie oraz w czasie przeglądu
- napełnienie instalacji paliwem, olejem, cieczami specjalnymi i gazami zgodnie z wymogami lotu
- wprowadzenie danych do systemów nawigacyjnych
- podwieszenie (zamontowanie) na statku powietrznym wyposażenia dodatkowego;
- sprawdzenie gotowości statku powietrznego do lotu zgodnie z zadaniem;
- wypełnienie dokumentacji pokładowej.
Obsługa polotowa
Obsługę polotową wykonuje się po ostatnim locie w danym dniu. Obsługa ta powinna obejmować:
- przegląd statku powietrznego zgodnie z JZOT
- usunięcie niesprawności wykrytych w poprzednim locie oraz w czasie przeglądu
- napełnienie instalacji, podwieszenie (zamontowanie) wyposażenia dodatkowego
- sprawdzenie wykonanej obsługi
- wypełnienie dokumentacji pokładowej